Service

BA Teleteknik

Kommunikation och säkerhet

070-676 06 91 bjorn@bateleteknik.se

Jag utför servicebesök hos kund, eller verkstadsservice

i form av Utbyte eller Reparation.

 

Servicebesök kan avse felsökning/reparation eller hjälp med programmering av nya/ändrade funktioner.

 

Numera tar jag alltid en dump av programmeringen som back up den dag processorkortet behöver bytas eller tappar all programmering.

 

Verkstadsservice kan förutom reparationer innebära framtagning av kundspecifika lösningar av hård- eller mjukvara.

 

Utbyte innebär att jag använder/skickar renoverade utbytesenheter för att snabbt få igång en anläggning.

 

När sedan de trasiga enheterna kommer i retur, så reparerar jag dem om möjligt, så snart som möjligt.

Reparation innebär att en kund efter överenskommelse skickar in en eller flera enheter för felsökning /kostnadsförslag och ev. reparation. Efter åtgärd returneras de till kund.

Genom att teckna ett underhållsavtal, får ni en regelbunden genomgång av systemet, så att småfel kan åtgärdas när de uppstår, istället för att anläggningen plötsligt behöver en dyr helrenovering eller akut måste bytas ut.

 

Vissa viktiga äldre komponenter börjar bli svåra att få fram, och fler och fler typer av kretskort kommer snart inte att kunna repareras.

 

Om ni har ett system som ni är beroende av, bör ni planera för att uppgradera. Eftersom analoga apparater från 70-talet fungerar även i dagens moderna system, kan ofta kabelnät och fungerande apparater behållas vid en uppgradering av växeln.